Geschiedenis

Media Consulting Group is de perfecte partner voor bedrijven om de uitdagingen van onze tijd aan te gaan.

Wij zijn een samenwerkingsverband van ervaren ondernemers, met een sterke achtergrond in marketing, media en marketing technologie. We zagen 14 jaar geleden een duidelijke behoefte bij e-commerce ondernemingen om geholpen te worden bij het versnellen van hun groei, dankzij financieel gedreven marketing-inspanningen. Daar waar veel ondernemingen in die tijd vooral op online marketing vertrouwden, omdat de ROAS daarvan immers makkelijker te bepalen was, lieten wij aan onze klanten zien hoe je ook massacommunicatie op een financieel beheerste manier kon inzetten om in korte tijd marktleider te worden. We maakten de financiële forecast voor deze klanten, ontwikkelden samen met deze klanten onderscheidende campagnes, dachten mee over de proposities en maakten de best denkbare inkoopdeals. Bovenal waren we op dagelijkse basis bezig met de sales resultaten van de klant. Waarbij we niet slechts enkele mediakanalen bekeken, maar álle mediakanalen. En niet slechts de media-mix, maar de héle marketing mix. De media vormden een zeer interessant instrument, maar ze vormden altijd een middel, geen doel. Het doel was om samen met de klant te bouwen aan een marketingmachine: een samenwerkingsverband waarbij we, op basis van financieel gedreven analyses, steeds de juiste beslissing zouden kunnen nemen om de groei verder aan te jagen. Creativiteit speelde daarbij overigens een belangrijke rol. Maar ook creativiteit vertaalt zich door in financieel resultaat.

Klanten zoals Simpel en Allsecur zijn op die manier de onbetwiste marktleiders geworden in hun categorie. E-commerce spelers als Bamigo, Undiemeister en fonQ zijn vanuit de relatieve anonimiteit doorontwikkeld tot grote, bekende en succesvolle spelers. Ook bedrijven zoals Knab, HalloStroom, Bever en New York Pizza hebben veel marktaandeel veroverd dankzij onze werkwijze. Doordat wij steeds duidelijker gingen zien dat het in de toekomst in toenemende mate zou draaien om Big Data, Creativiteit en de juiste Strategische Merkpositionering, hebben we ons verder ontwikkeld op juist deze terreinen. We hebben een belang genomen in Datafy, de in onze ogen meest vooruitstrevende marketingsoftware ter wereld. We werken samen met een groep zeer ervaren consultants op het gebied van strategische merkpositionering. En we houden ons actief bezig met de ontwikkeling van reclamecampagnes, door de samenwerking met de beste reclamemakers van Nederland voor onze klanten te organiseren op een manier die 100% transparant en afrekenbaar is.

Wat wij vanaf de oprichting als uitgangspunt hebben genomen is de noodzaak om ons eigen belang volledig te laten aansluiten bij het belang van onze klanten. Wij ontvangen geen enkele commissie van derde partijen. Er is geen enkele perverse prikkel voor ons om beslissingen te nemen of adviezen te geven die niet 100% in het belang van onze klanten zijn. Wij hechten eraan om onszelf als een onderdeel te zien van de ondernemingen waar wij voor werken. Daar gaan wij heel ver in. Omdat wij geloven dat de winnende bedrijven van de toekomst gebaat zijn bij precies zo’n partnership.

Dat spreekt me aan, ik wil meer weten!