Over ons

Media Consulting Group is het resultaat van een samenwerkingsverband tussen Convert Media (van Paul Hissink) en Media in Business (van Ruud Mooij). De dienstverlening van beide bedrijven en de visie van beide mannen sloot naadloos op elkaar aan. Het samengaan van deze bedrijven in Media Consulting Group resulteert in een marketing & media consultancy bedrijf met
10 jaar ervaring en een krachtig portfolio van prestatie,- en data gedreven adverteerders. Alle klanten van Media Consulting Group zetten in op groei door opvallende, kosten-efficiënte en effectieve reclame inspanningen.

Media Consulting Group is het resultaat van een samenwerkingsverband tussen Convert Media (van Paul Hissink) en Media in Business (van Ruud Mooij). De dienstverlening van beide bedrijven en de visie van beide mannen sloot naadloos op elkaar aan. Het samengaan van deze bedrijven in Media Consulting Group resulteert in een marketing & media consultancy bedrijf met
10 jaar ervaring en een krachtig portfolio van prestatie,- en data gedreven adverteerders. Alle klanten van Media Consulting Group zetten in op groei door opvallende, kosten-efficiënte en effectieve reclame inspanningen.

Partners

Media Consulting Group werkt met een partnerstructuur. Iedere partner is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen klanten. Tegelijkertijd profiteren alle partners van de ondersteuning van -en samenwerking binnen- Media Consulting Group op het gebied van werkwijze, software, online marketing, data analyse, programmatic en strategische consultancy. De partners hebben allen 20-25 jaar ervaring op senior management / C-level binnen marketing, martech, consultancy en media.

Partners

Media Consulting Group werkt met een partnerstructuur. Iedere partner is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen klanten. Tegelijkertijd profiteren alle partners van de ondersteuning van -en samenwerking binnen- Media Consulting Group op het gebied van werkwijze, software, online marketing, data analyse, programmatic en strategische consultancy. De partners hebben allen 20-25 jaar ervaring op senior management / C-level binnen marketing, martech, consultancy en media.

Een uitgesproken mentaliteit.

Wij zijn uitgesproken. Dat is een bewuste keuze. Als je niet opvalt, ga je het verschil niet maken. We houden van echt, van oprechte emotie. Zonder jezelf overigens al te serieus te nemen. Het draait wat ons betreft om het vinden van de perfecte balans tussen compromisloze passie en gezonde relativering. Daar zit de “sweet spot”. Ook -en misschien wel vooral- in de reclame. Wij vinden dat reclame echt moet zijn. Reclame mag best uitvergroten. Maar het is altijd de essentie die je wilt uitvergroten. Niet de illusie.

Marketing mensen -ook wij- leven vaak in een soort bubbel. Als je niet oppast ga je nog geloven in die bubbel. Dan is het goed om de straat op te gaan. Contact te maken met echte mensen en hun concrete, alledaagse problemen, wensen en verlangens. Grip te krijgen op de steeds veranderende tijdgeest. Sommige ontwikkelingen gaan echt razendsnel. Die ontwikkelingen wil je op de voet volgen en soms zelfs voor zijn. Maar op een dieperliggend niveau verandert er toch maar weinig. Omdat mensen altijd mensen blijven. Die universele dimensie is vaak nog interessanter dan de vluchtige trend. Punkers zien we bijvoorbeeld nauwelijks meer in het straatbeeld. Maar gelukkig zijn er nog steeds genoeg mensen die op hun eigen manier tegen de stroom durven ingaan. Die een eigen plan trekken, lef tonen en hun boodschap luid en duidelijk overbrengen.

De punkers begrepen hoe je impact kunt maken. Dat is precies waar reclame over gaat. Wij houden van goede reclame. Die is niet gemaakt voor het ego van de reclamemakers. En ook niet om er populariteitsprijzen mee te winnen. Nee, de bedoeling van goede reclame is om impact te maken. Om de essentie bloot te leggen op een opvallende manier. Zodat grote groepen gelijkgestemden zich aangesproken voelen en in beweging komen.

Reclame draait dus volledig om het beïnvloeden van het gedrag van mensen. Hoe sterker je daarin slaagt, des te beter doe je het als marketeer. Uiteindelijk gaat het over het verkopen van meer producten. Structureel, niet incidenteel. Dat is niet iets om je voor te schamen. Wij verzetten ons tegen de opvatting dat reclame maatschappelijk onwenselijk is. Ondernemen is immers een geweldige uiting van menselijke creativiteit en onafhankelijkheid. En marketing en reclame zijn intrinsiek verbonden met ondernemen. Een goede ondernemer is ook een goede marketeer, en omgekeerd.

Overigens werken we niet voor alle typen adverteerders. We willen echt achter de klant en het product kunnen staan. We willen voelen dat we erbij horen, dat het ook van ons is. En samen met onze klant de essentie van het product blootleggen en uitvergroten. Om meer van dat product te verkopen, dankzij goede reclame en een krachtige media strategie. Precies dát is waar onze passie zit. In het versnellen van deze ontwikkeling; het realiseren van éxtra groei. Dat doen we in een (h)echte, creatieve en ondernemende samenwerking met onze klant. Misschien wel met jou?

Klinkt goed, ik wil meer weten!

Paul Hissink

CEO/oprichter Media Consulting Group, Convert Media, Adscience en Wallie-card. Daarnaast o.a. TMG, Sanoma en Versatel

0
0-1

Ruud Mooij

Oprichter Media Consulting Group, Media in Business. Voormalig directeur binnen TMG

Andre Lucas

Oprichter FirmMedia. Voormalig directeur Financial Services HEMA, marketing directeur EMI

0-2
0-3

Robert van de Vosse

MD/oprichter OPTMYZ. Voormalig directie Vakantieveilingen & Hoyhoy. Daarnaast o.a. Nu.nl,Kieskeurig, Startpagina, Sanoma en RTL

Remco Melis

Oprichter MediAhead, Credit Investment en Sales Department1. Daarnaast o.a. Red Fox Blue en Scoot

0-4
0-5

Wendy Ravensbergen

Oprichter Het Media Advieskantoor. Voormalig Managing Director Starcom, MT lid PublicisGroupe. Mediastrateeg

Ook v.w.b. de online dienstverlening werken we met senior consultants. Die nauw samenwerken met de online managers en alle activiteiten coördineren met de partners zodat deze optimaal aansluiten bij de offline activiteiten. We geloven niet in silo’s; uiteindelijk gaat het om de totale business case. Onze online consultants zijn zeer ervaren professionals die de online marketing op een nog hoger niveau tillen.

Alles wat wij doen, op online of offline media gebied, is steeds uitgelijnd met de business case van de klant en met de strategische agenda. We helpen onze klanten bij de ontwikkeling en bewaking van deze business case en desgevraagd bij de formulering van deze strategie.