DNA
Wij zijn uitgesproken. Dat is een bewuste keuze. Als je niet opvalt, ga je het verschil niet maken. We houden van echt, van oprechte emotie. Zonder jezelf overigens al te serieus te nemen. Het draait wat ons betreft om het vinden van de perfecte balans tussen compromisloze passie en gezonde relativering. Daar zit de “sweet spot”. Ook -en misschien wel vooral- in de reclame. Wij vinden dat reclame echt moet zijn. Reclame mag best uitvergroten. Maar het is altijd de essentie die je wilt uitvergroten. Niet de illusie.
Marketing mensen -ook wij- leven vaak in een soort bubbel. Als je niet oppast ga je nog geloven in die bubbel. Dan is het goed om de straat op te gaan. Contact te maken met echte mensen en hun concrete, alledaagse problemen, wensen en verlangens. Grip te krijgen op de steeds veranderende tijdgeest. Sommige ontwikkelingen gaan echt razendsnel. Die ontwikkelingen wil je op de voet volgen en soms zelfs voor zijn. Maar op een dieperliggend niveau verandert er toch maar weinig. Omdat mensen altijd mensen blijven. Die universele dimensie is vaak nog interessanter dan de vluchtige trend. Punkers zien we bijvoorbeeld nauwelijks meer in het straatbeeld. Maar gelukkig zijn er nog steeds genoeg mensen die op hun eigen manier tegen de stroom durven ingaan. Die een eigen plan trekken, lef tonen en hun boodschap luid en duidelijk overbrengen.
De punkers begrepen hoe je impact kunt maken. Dat is precies waar reclame over gaat. Wij houden van goede reclame. Die is niet gemaakt voor het ego van de reclamemakers. En ook niet om er populariteitsprijzen mee te winnen. De bedoeling van goede reclame is om impact te maken. Om de essentie bloot te leggen op een opvallende manier. Zodat grote groepen gelijkgestemden zich aangesproken voelen en in beweging komen.
Reclame draait dus volledig om het beïnvloeden van het gedrag van mensen. Hoe sterker je daarin slaagt, des te beter doe je het als marketeer. Uiteindelijk gaat het over het verkopen van meer producten. Structureel, niet incidenteel. Dat is niet iets om je voor te schamen. Wij verzetten ons tegen de opvatting dat reclame maatschappelijk onwenselijk is. Ondernemen is immers een geweldige uiting van menselijke creativiteit en onafhankelijkheid. En marketing en reclame zijn intrinsiek verbonden met ondernemen. Een goede ondernemer is ook een goede marketeer, en omgekeerd.
Overigens werken we niet voor alle typen adverteerders. We willen echt achter de klant en het product kunnen staan. We willen voelen dat we erbij horen, dat het ook van ons is. En samen met onze klant de essentie van het product blootleggen en uitvergroten. Om meer van dat product te verkopen, dankzij goede reclame en een krachtige media strategie. Precies dát is waar onze passie zit. In het versnellen van deze ontwikkeling; het realiseren van éxtra groei. Dat doen we in een (h)echte, creatieve en ondernemende samenwerking met onze klant. Misschien wel met jou?